Brand Your Life, Live Your Brand
Canon Eos 1D mkII, EF 50/1,4
Jag fotograferar med Leica, Nikon, Canon och Voigtländer. Bär runt allt i Billingham, Tamrac eller Peli. Printar på Ilford med hjälp av Epson. Har kylen full med Kodak. Jag skriver på Moleskine, Palm och Dell. Jag ser på Sony, lyssnar på mest på LINN men ibland på iPod. Pratar i en Ericsson, går i Clarks, ser allt genon Red or Dead. Prenumererar på NG, LFI och läser Habit. Kör Citroen, har alldeles för mycket IKEA och litar blint på SALUS och Handelsbanken.
Allt detta är medvetna val där varumärket och dess innehåll haft avgörande betydelse, eller rättare sagt: någon reklammakare fått mig att tro att jag blir bättre, lyckligare, säkrare, tryggare, mm om jag väljer rätt. Men ibland handlar det mer om en faktisk kunskap, förtroende eller livstil där reklamen bara förstärker det jag redan vet. Eller andras val förstärker mitt val, tex när jag ser Sebastiao Salgados bilder och vet att de är tagna med en Leica. Eller omvänt: när BMW fanatikerna på jobbet mobbar mig för min Citroen, då vet jag att min nästa bil garanterat blir en Citroen igen :)*
Linus Karlsson sa i Resumé idag: "Poängen är att det är oväsentligt vad människor tycker om ett varumärke. Det enda som betyder något är vad ett varumärke kan få människor att känna om sig själva."
MVH:
Gabbe, Aneby
Jag måste nog börja läsa resume igen...
/johan :-)