War
Youtubeklippet illustrerar mina känslor just nu, om Citroenverksatden visat siga vara oärlig så är det - krig ;-)
Nu skall jag (förkyld och eländig) in till bilverkstaden och hämta ut min Citroen. För tredje gången på några hundra mil så har den genomgått en omfattande reperation, denna gång ett helt nytt kopplingspaket. Nu säger verksataden att även bakrutetorkaren gått och måste bytas. Motor,elektronik och torkare - ja allt! Men den fungerade perfekt när jag lämnade in bilen förra veckan, så nu är det - krig!
Jag valde (mot bättre vetande) för några månader sedan att köra min senaste C5:a över 10.000 mil (då går maskinskadeförsäkringen ut) och nu har jag lagt ut snart över 30.000 Kr på reperationer: nya bakbromsar, styrservo och kopplingspaket - på en bil som är dryga fyra år!
Så nu hoppas jag att Citroen tar ansvar för sitt varumärke och ser kunden som en tillgång - inte ett problem. För jag har kört och ägt Citroenbilar sedan 1988 - och alltid framhållit märkets fördelar. Tills nu...
mvh Rolf
Jag hoppas du får ordning på din bil så den kan rulla många mil till.
/Gunnar
(sagt utifrån bitter erfarenhet)
sedan, innan GM köpte Saab. Men jag avvecklade bilen innan jag gjort av med
alltför mycket pengar på den. Köpte en Toyota i stället, och över tiden jämnade
det ut sig. Den bilen gick felfritt så länge jag hade den. Och när framskärmarna
rostade (ett vanligt fel på Camry 90) rabatterade Toyota utbytet.
Men vad ska man köpa i dag? Subaru?